top of page

Case

Opdrachtgever Boobilicious


Project periode 02 / 2021


Methode Interview onderzoek


Samengevat  We hebben een interviewonderzoek uitgevoerd met klanten van Boobilicious, om het product nog meer te laten aansluiten bij de doelgroep.

Hoe laat je een taboe-gevoelig product aansluiten bij je doelgroep?

Boobilicious verkoopt borstenolie. Je denkt daarbij misschien meteen aan een sensueel product. Maar waarom hebben we die associatie eigenlijk zo snel? Waarom hebben vrouwen allerlei producten en rituelen voor gezichtsverzorging, maar bestaat er niet zoiets voor borstverzorging? Het merk Boobilicious zet zich in om ‘borstverzorging’  een begrip te maken. Met haar product wil ze de verbinding van de vrouw met haar vrouwelijkheid en daarmee haar borsten versterken. Boobilicious roept vrouwen op om een ritueel te ontwikkelen rond de verzorging van de borsten. Borstverzorging heeft een ander bijkomend voordeel: je controleert ermee je borsten op onzuiverheden of knobbeltjes.

Omdat het product oproept tot een persoonlijk ritueel en het om een thema gaat dat gevoelig kan liggen, heeft de maker van het product een onafhankelijke partij ingeschakeld om van de ervaringen van klanten te leren. Wij zijn een open gesprek aangegaan met klanten waarin we thema’s hebben behandeld als: productervaring, motivatie om het te kopen, betekenis van vrouwelijkheid en het ontwikkelen van een ritueel rondom het product. Met de informatie die we van klanten hebben ontvangen, hebben we een beknopt verslag opgesteld. Daarin doen we aanbevelingen rondom de belangrijkste thema’s van het product. Tevens hebben we veel persoonlijke ervaringen en quotes van klanten opgenomen, zodat het product echt van en voor de vrouw wordt.

volgende
project

vorige project

Reactie van Boobilicious:

"Anthroconsult heeft een hele waardevolle bijdrage geleverd bij het bepalen van de richting voor het merk Boobilicious. Door kwalitatieve interviews met gebruikers hebben wij inzichten gekregen in essentiële vragen en binnen een gevoelig taboe onderwerp. De samenwerking met Gabrielle en Vera was erg prettig en uiterst professioneel, snel en to the point."

bottom of page