top of page

Case

Opdrachtgever Achilles X Tortoise


project periode 09 / 2021


Methode Netnography


Samengevat We hebben een online entografie uitgevoerd om de belevingswereld van de (potentiële ) klant van Achilles en the Tortoise in al haar facetten te ontdekken.
 

Wanneer zijn klanten bereid een eerlijke prijs te betalen voor je product?

Achilles and the Tortoise is een streetwear kledingmerk dat wil bijdragen aan het veranderen van de kledingbranche.  Van fast fashion naar Slow fashion. Dat houdt onder andere in: kleding met eerlijke prijzen, goede werkomstandigheden voor de arbeiders en het tegengaan van milieuschade. Vanwege de eerlijke prijzen kost slow fashion meer dan fast fashion. Dat vraagt om heldere communicatie naar de doelgroep, ofwel: 'waarom zou je meer betalen als je ook minder kan betalen?' Om te achterhalen hoe het kledingmerk haar doelgroep kan aanspreken, heeft Anthroconsult een online onderzoek gedaan.  Achilles and the Tortoise vertellen hieronder hoe zij het onderzoek hebben ervaren en wat zij eraan gehad hebben:

“Voor ons was antropologisch onderzoek een relatief onbekend gebied en wij wisten niet wat we konden verwachten van het eindresultaat van Anthroconsult. Maar het heeft ons compleet verrast. Onze samenwerking met Anthroconsult begon met een korte, maar complexe vraag: hoe kunnen wij onze doelgroep beter aanspreken? Onze verwachting was dat Anthroconsult een advies zou opleveren over hoe wij onze 'tone of voice' konden aanpassen met daarbij een aantal voorbeelden van aansprekende merken, maar in plaats daarvan heeft Anthroconsult een compleet handboek voor onze algehele strategie gemaakt.

In korte tijd heeft Anthroconsult zich volledig verdiept in de wereld van streetwear en duurzame fashion. Dit heeft zij gedaan door interactie op te zoeken met onze doelgroep via online discussiegroepen, onderzoek te doen naar vergelijkbare initiatieven en merken, interviews te houden met experts en ervaringsdeskundigen. Het opgeleverde rapport is op een creatieve en prettig leesbare wijze samengesteld.
Het bestaat uit een extensief achtergrondonderzoek, verschillende checklists om onszelf scherp te houden, best practice aanbevelingen en zelfs een aantal designconcepten ontwikkeld in samenwerking met Studio Opgetakeld waarmee wij informatie visueel kunnen presenteren. Verschillende tekstpassages en visuele aanbevelingen kunnen wij 1 op 1 gebruiken in en voor onze marketingstrategie.

volgende
project

Review: "Wij zijn ontzettend blij met het fantastische onderzoek dat Anthroconsult voor ons gedaan heeft. Het heeft ons geholpen om de belangrijkste kernwaarden van onze doelgroep te achterhalen en om hun keuzeproces beter te begrijpen. Wij bevelen daarom iedereen die de connectie en interactie met zijn doelgroep wil versterken aan om contact op te nemen met Anthroconsult!”

bottom of page